Kış Bakım Rutinim

Saç, cilt, vücut bakımı genellikle ihmal edilen, bir süre sonra ise yapılmadığına pişman olunan bir durumdur. Zamanında cildime daha iyi baksaydım diye başlar çoğu konuşmalar. Her zaman özen gösteren kişileri tenzih ederek konuşuyorum elbette, onlara gıpta ediyorum. 

Kış Bakım Rutinim

Cilt bakımıma son zamanlarda daha fazla ilgi gösterir oldum. Cildimin yağlı olduğunu fark ettiğim anda yüz tipime uygun farklı ürünler kullanmaya başladım. Bu şekilde bakımı ilk duyduğumda garipsemiş, yapacağımı hiç düşünmemiştim. 

Yağlı ciltleri nemlendirici gerekmez yanılgısı.

Uzun zaman boyunca "yağlı cildine nemlendirici mi sürüyorsun, zaten yağlı değil mi?" soruları duydum çevremde. O zamanlar cildim kuru olduğu için hakkında bilgi sahibi değildim. Zaman içerisinde cilt tipim çok değiştiği için, karmadan yağlıya, kurudan karmaya bir cilde sahip oldum. Bu nasıl oluyor derseniz, yanaklarım aşırı kuru, alın bölgem aşırı yağlı. Bu nasıl bir cilt tipi ben de bilmiyorum bu nedenle özel bakım uygulamam gerektiğini düşünüyorum. 

Göz çevreme küçük yaşlardan itibaren dikkat etmeye başladım. Yaşıma uygun nemlendirici, şişlik giderici başlıklı ürünler gibi çeşitli kremler denedim. Ancak cildime aynı özeni göstermedim.

Göz çevrem için son zamanlarda Kiehl's'in Eye Openning(Göz açıcı) Serumu'nu kullanıyorum. Hakkında detaylı bir yazı yazacağım ancak bahsedildiği gibi, doğalı düşük olan göz kapaklarında işe yaramıyor. Eğer yaş kaynaklı böyle bir sorunu olan kişiler kullanırsa bahsedilen %42'lik açılmayı görebilirler diye tahmin ediyorum. Ben de ancak %10'luk bir değişim oldu. Sanırım yaşım bana %10'luk bir düşüklük kazandırdı.

Yanak ve alın bölgemin birbirinden çok farklı olmasından dolayı, yanaklarıma ve çene bölgeme Biotherm'in Aquasource kremini uyguluyorum. Su bazlı oluşu, cilde dinginlik ve canlılık veriyor oluşu tenimde tam istediğim şey. Alın bölgemin de aşırı yağlı oluşundan dolayı etki etmediğinden dolayı yine Biotherm'in Aquasource Nuit olarak geçen, su bazlı ancak jel kıvamda olan kremini kullanıyorum. Bu krem kuru bölgelerimde sivilcelenme yaptı, yağlı bölgemde ise herhangi bir iritasyon yaratmadı.

Kış Bakım Rutinim

Makyajımı da her zamanki gibi Bioderma ile çıkarıyorum. Tüm makyajı güzelce temizliyor. Tabiki tonik, yüz yıkama jeli ile temizlemek gerekiyor ancak girişte de söylediğim gibi cilt bakımına gerekli önemi göstermiyorum. Siz makyajınızı temizledikten sonra yüz yıkama jeli ya da tonik ile işleme devam edebilir, bakım kremlerinizi üzerine uygulayabilirsiniz.

Sevgiyle kalın... 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
instagram : makyaja_ybk
twitter : makyaja_ybk
e-mail : makyajayenibaslayan@gmail.com
Youtube : Kanalım

Share this:

, , ,

CONVERSATION

2 yorum:

  1. Keske Kiehls Serum gercekten acsaydi, bende hemen alirdim :) Bioderma vazgecilmez ürünlerden bendede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de inan çok isterdim şu düşük göz kapaklarıma etki etsin ama yok :(

      Sil