Dövme Yaptırma Kararım

Uzun bir aradan sonra merhaba!
Yine aynı klişe laflar olacak belki ama bloğumu özlediğimi ve yine eskisi gibi olmak istediğimi farkettim. Ancak bu sefer biraz değişik konsept olacak, her şeyi yazacağım bir bloğa dönüştürmek istiyorum. İlk konum da uzun zamandır her baktığıma çok mutlu olduğum, kısa zaman içerisinde de 5.yi yaptıracağım dövmeler hakkında olacak. İlkinden sonuncusuna kadar yaşadığım her şeyi yazacağım, belki yaptırmak isteyenlere bir yol haritası olur.

İlk dövmemi 15 Kasım 2015'te sol bileğime yaptırdım. Hem balık burcu hem de balık seviyor olmamdan dolayı hiç anlamına bakmadan, Google'a "balık dövmesi" yazarak bulduğum ilk dövmeyi yaptırdım. Evet her zaman aklımda balina dövmesi yaptırmak vardı ancak hem korkumdan hem de bir türlü karar veremememden dolayı erteledim.


Dövme Yaptırma Kararım ve Sanatçı Seçimi :

Kasım ayında ruhsal olarak bir travma yaşadım, bu olaydan 4 gün sonra ise artık kararımı vermiştim. Dövme yaptırmanın bir çok ritüleri var deniyordu hep. Öncesinde araştırma, dövme sanatçısına güvenme vb. gibi bir çok konu olması gerekiyor insanın kafasında ama inanın benim hiç çekincem olmadı bununla ilgili. 2015 yılında belki bilirsiniz Ütopya diye bir program vardı, annem de bunun hastasıydı :) Oraya katılan bir yarışmacı dövme sanatçısıymış, bir kaç kere bahsetmişti ama dövme yaptırma düşüncem olmadığı için pek üzerinde durmamıştım. Kendisi Caner Şeran, Taksim Halep Pasajı'ndaki "Yarım Elme Tattoo ve Piercing"te dövme sanatçısı. İlk gün gittiğimde sanki yıllardır arkadaşımmış gibi hissettirdi ve ilk andan itibaren bana güven verdi. Benim size en büyük tavsiyem dövme sanatçınıza gözünüz kapalı güvenmeniz. Gerisi zaten tamamen hikaye!

Dövme Bakımı : 

Dövme hakkında yaptırana kadar inanın hiç bilgim yoktu. Nasıl bakacağım, nasıl koruyacağımı bilmiyordum. İlkinden sonra tabii ki ustası oldum. Dövme sonrası ilk 2 gün Bephanten Plus uyguluyorsunuz. Ben önlem olarak 2 gün boyunca dövmenin tüm üzerini kapatacak şekilde uyguladım. Aslında yedirmek ve o bölgeyi kuru bırakmamak amaç ancak sağa sola değiyor, üstü açık kalıyor diye düşünerek beyaz beyaz gezmenin de zarar vermeyeceğini düşünerek bu şekilde ilerledim. 2 günün sonunda ise Vaseline'e geçiyorsunuz, amaç yine aynı, dövme yapılan bölgeyi kuru bırakmamak. Bu işlemi ise 15 gün tekrarlıyorsunuz ancak ben aklıma geldikçe hala ilk dövmeme de sürüyorum çünkü vücut bu kadar neme alışınca hala kuruluk gösteriyor. İlk dövmenin üzerindeki kuruluğun gitmesi yaklaşık 6 ayı aldı. Dövme sonrası duş sorunu ise yok. Sadece 1-2 hafta boyunca dövme bölgesini keselememek gerekiyor. Başka da bir kısıtlama bulunmuyor. Yaz aylarında ise dövme üzerine güneş kremi sürmek dövmenin ömrünü uzatıyor. Biliyorsunuz ki bir süre sonra dövme yeşerebilir. Bunun için tek yapmanız gereken dövmeyi güneşten korumak!

Diğer Dövme Hikayelerim :

2. dövmem için aslında bir hikayem yok :) 26 Ocak 2016'da sadece hem İspanyolca olsun, hem beni anlatsın hem de alt mesaj vermesi için İspanyolca güneş anlamına gelen SOL'u, sağ koluma yazdırdım. (alt metin : HER YOL DEVRİM)


15 Nisan 2016'da 3. ve 4. dövmelerim yine 1. dövmede yaşadığım sebepten yaptırıldı. Ruhsal çöküntü içerisinde olmayayım hemen gidip sağıma soluma yazdırıyorum :p Tabii ki tek neden bu değil ama büyük etkisi var. 

3. dövmem yürüyen bir kedi dövmesi, sol köprücük kemiğime yakın. Açılı fotoğrafını çekemediğim için yine internetten bulduğum ilk şekli yaptırdığım için onu ekliyorum. 


Hem kedileri çok sevmemden hem de çok asil durduğu için yaptırdım, çok daha derin bir anlamı yok açıkçası. Ancak aynı şeyi 4. dövmem için söyleyemeyeceğim. Onun hikayesi çok derin.


Belki bazılarınız biliyordur, belki de kimse bilmiyordur. Aralık 2015 tarihinde çok sevdiğim arkadaşlarım olan Dikey Grubu'nun menajerliğine başladım. Hiç bir bilgim ve deneyimim olmasına rağmen, birlikte çok eğlendiğimiz, hepsini ayrı ayrı çok sevdiğimden dolayı bu yolda onlarla olmak istedim. Detaylıca konuyu anlatmamı istiyorsanız yoruma yazın, ben de başka bir postta bu konuya değineyim. İşte ben bu işe çıkınca, tabii ki müzik hayatımın bir anda ortasına oturdu. Bunu da vücudumda taşımayacaksam ne anlamı var dedim ve bir nota dövmesi yaptırdım sağ bileğime. Aslında bunu kulak arkasın yaptırmam daha mantıklı olabilirmiş ama orası için de farklı düşüncelerim var. 

Dövme Fiyatları ve Süre:

Bu konu hakkında aşağı yukarı bir şey söyleyebilirim. Çünkü hem büyüklüğü, hem renk değişikliği hem de tanıdık olmamdan ötürü fiyatlar değişkenlik gösteriyor. İlk dövmemden sonra Caner'e iş arkadaşımı, arkadaşımı, patronumu ve annemi dövme yaptırmak için götürdüm, artık aile gibiyiz diyebilirim sanırım :) Sırasıyla fiyatları yazayım, size de bilgi olsun. Balina dövmesi 100 TL, SOL yazısı 150 TL, Kedi ve nota aynı anda yapıldığı için ikisi 150 TL. Fiyatlar aşağı yukarı bu şekilde. 0-10 cm arası yazı dövmeleri 100 TL. Daha sonra işin içerisine yukarıda bahsettiğim etkenler giriyor ve fiyatlar değişiyor. Nota harici (2 dk) diğer dövmeler yaklaşık 4-6 dk arası sürdü.


Acısı Nasıl, Kıyaslama Yapılabilir Mi? Hangisi Daha Çok Acıdı?

İlk dövmem balinanın sadece kuyruk tarafında acıma oldu, bu dövmenin acısını şöyle anlatabilirim; uzun çizgiler düz bir acı, kısa yerlerde noktasal acı oldu. Eğer kollarınızı makine ile alıyorsanız o acının %60 daha azı olarak değerlendirebilirim.

SOL yazısı hiç acımadı! Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama gerçekten noktasal bir acı bile yaşamadım. 

Kedi dövmesi tarifini yapamayacağım şekilde acıdı. Ancak hiç biri dayanılamayacak gibi değil. 

Nota yine acıdı ancak hem küçük hem de kısa sürdüğü için acısını yine anlatamıyorum.

Benim 4 farklı yerde bulunan dövmelerin acısından çıkarttığım sonuç, kemikli bölgelerde acı minimum derecede yada yok denecek kadar az! Ancak daha az kemikli ya da direk kas bölgesine yapılan dövmeler daha çok acıyor. Ancak yine diyorum ki, bu acı asla dayanılmayacak gibi değil, makine ile kolları almaktan çok daha az acı veren bir şey. 

Bağımlılık Yapıyor mu?

EVET!

Şu an aklımda 5 farklı yere dövme yaptırmak var. Fikirleri ve yerleri açıklamayacağım, yaptırdıkça yazarım ancak evet, evet dövme yaptırmak bir bağımlılık!

Eğer atladığım ve sormak istediğiniz bir şey olursa lütfen yorum bırakın! En kısa sürede cevaplayacağım.


Caner Şeran
Tattoo Artist (Yarım Elma Tattoo&Piercing Studio) Halep Pasajı No:105 İstanbul/Taksim

https://www.instagram.com/canerseran/

Sevgiler!

Share this:

, , ,

CONVERSATION

7 yorum:

  1. Yaşamındaki yeni değişikliklerden haberim yoktu, umarım gönlünden geçtiği gibi olur. Senin anlatımını seviyorum, çok içtensin. Yeni işini de anlatmandan mutluluk duyarım ve yaşamındaki diğer sorunlarla nasıl başettiğinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel dileğin için.
      yorumun beni gerçekten çok mutlu etti, zaman içerisinde hepsinden bahsedeceğim sırf senin için.

      Sil
  2. dövme böyle küçük ve şirin olunca çok hoş duruyor, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, büyüğe cesaret edemiyorum hem bence de yakışmıyor kadınlara özellikle :)

      Sil
  3. çok tatlı hepsi Ezgicim benim de 6 dövemem var en çok acıyan belime yaptırdığımdır onu tarif edemem işte diğerleri neredeyse hiç acımadılar diyebilirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her yer gerçekten çok farklı etkiliyor acısı ama o acı o kadar güzel ki, değil mi? :)

      Sil
  4. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var ayrıca ufak bir hediyesi olan çekilişim var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil