İspanyolca Öğrenmek

Üniversitenin bitmesinin hemen ardından işe başlamış biri olarak kendime pek vakit ayıramadım. Bir de yaklaşık son 1.5 senedir de büyük boşlukta olduğumdan dolayı hayatımda değişiklik yapmak istedim. Uzunca süre gidebileceğim kursları araştırdım, özellikle ücretsiz kurslara baktım ki daha önce Almanca ile çok kötü bir imtihan vermiştim. 2 sene boyunca ders alıp, hiç bir şey öğrenemediğim için, yine aynı şeyin olabileceğini düşünerek bir dünya para vermek istemedim. Bu nedenle Eylül 2015 yılında İSMEK'e başvurdum. İSMEK'e büyük ilgi olduğundan dolayı başvuru sırasında çok zorlandım ama 2. asil olarak başvurumu tamamlamış oldum. Ekim ortası gibi başlayan A1, Ocak ortasında bitti. Şubat sonu gibi de A2 başladı ve Haziran'ın 2. haftası da bunu tamamlamış olduk. Kendi adıma konuşmam gerekirse öğrendiğimi düşünüyorum.

İSMEK, dersler, sınıf ve eğitmen nasıl?

İSMEK'i biliyorsunuz, çok bahsetmeme gerek yok, ben Hasanpaşa şubesine gittim. Dersler pazartesi ve salı günü olmak üzere 17:00-20:00 arasındaydı. Çalıştığım ve iş yerim kursa yakın olduğu için 5'e 5 kala çıkmam yetiyordu. İş verenlerim de sağolsunlar dil öğrenmem konusunda bana çok yardımcı oldular. Sınıfımız çok küçüktü, bazı günler 30 kişiye yaklaşan sınıf mevcudumuzla nefes alınmayacak kıvama geliyorduk ancak zamanla azalmalar oldu ve kemik 20 kişilik kadroyu koruduk. Eğitmenimizi ise nasıl anlatacağımı bilmiyorum, kişiliği, duruşu, öğretişi kısacasıyla her şeyiyle dört dörtlük bir öğretmendi. Ancak son olaylardan sonra işine son verildi!


Neler öğrendik, nasıl ilerledik, bundan sonra ne olacak?

Diğer ücretli kurslardan çok daha ileriye gittik 2 kurda. Toplamda 120 saat olduğundan dolayı normal bir kursta olan B2 seviyelerine geldiğimizi düşünüyorum. A1 ve A2 için kitaplar bitirdik, 1 adet alıştırma kitabı yaptık, derslerde konuşma üzerinde de durduk ama Türklerin klasik sorunu olan konuşmada çok zorlandık, neredeyse derste konuşan 2-3 kişi vardı. Bundan sonra ise muhtemelen İspanyolca öğrenmeye devam edeceğim. Hem kulağa hoş gelmesi, hem tınısı hem de altyapısı nedeniyle devam etmek isteyeceğim bir dil oldu.

Nerede alıştırma yapabiliriz, alaylı olarak nasıl öğrenebiliriz?

Pazartesi günleri Kadıköy La Paz'a İspanyolca konuşan yerliler geliyor ve bizler de oraya giderek pratik yapabiliyoruz. En azından ben 2 biradan sonra sular seller gibi konuşuyorum. Şu ön yargıyı biraz kırabildiğim gün, iyi konuşabileceğimi düşünüyorum.

Neredeyse konuşulan her şeyi anlayabiliyorum, yazım ve anlamada sorun yok ancak o kelimeleri bir anda bir araya getirmek çok da kolay olmuyor.

Eğer yeni bir dil öğrenmek istiyorsanız (İngilizce biliyorsanız) kesinlikle İspanyolca öğrenmenizi tavsiye ediyorum!

Sevgiler. 

Share this:

, ,

CONVERSATION

13 yorum:

  1. Cem Yılmazın dediği gibi Türklerin mükemmelliyetçiliği konuşmayı zorlaştırıyor :) İngiliz şultanağmet der kabul ederiz hatta tatlı buluruz ama biz Turist konumunda süper aksağan olmadan konuşmak istemiyoruz :) Sanırım bunu aşınca ülkece süper olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen onun gibi bişey :) aslında biz de onlara göre komik konuşuyoruz ama biz "komik duruma düşmekten" çekiniyoruz. oysaki ben geçen gün sordum bi ispanyol'a anlıyosun beni değil mi diye, evet dedi. bunun da bize yetmesi lazım :)

      Sil
  2. Bir dil demek bir insan demektir Harikasın seni tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba ne kadar güzel birşey yapmışsınız.benim ingilizcem ortaokulda gördüğüm ile kaldı.gitgide de unutuyorum .ayrıca evli iki çocuk annesiyim.çalışıyorum.sizce kaynak kitap alarak öğrenilebilecek bir dil midir ispanyolca?kitaplarla halledebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. temel olarak ingilizce'nin kalıplarını biliyorsan (tüm zamanlar değil de geniş ve şimdiki zaman) öğrenebilirsin diye düşünüyorum. ispanyolca biraz da türkçe'ye benziyor yapı bakımından ancak kelime benzerliği ingilizce'ye daha çok benziyor. "duolingo.com" diye bir site var yalnız ingilizce-ispanyolca mevcut, dilersen oradan bakabilirsin. istersen yapabilirsin diye düşünüyorum kısacası :)

      Sil
  4. Bu aralar bende ispanyolca öğrenmeye başladım. Daha önce hiç bir deneyimim olmadı ama duolingo ile başladım ve ispanyol arkadaşlarım ile öğrendiğim 3-5 kelime ile pratik yapmaya çalışıyorum. Bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ¿como estas señorita?, ¿eres bien? :) muchas gracias por tus palabras :)

      Sil
    2. Gracias! Soy bien. Estudio español con mi amiga y me gusta! :)

      Sil
    3. "estoy bien" olarak düzelteyim çünkü kalıcı durumlar "ser", geçici durumlar "estar" ile anlatılıyor, "şu anlık" iyi olduğun için de "estar'ı" kullanmalısın ;)


      estoy feliz por ti, tener un buen estudio :) muchos suerte! :)

      Sil
  5. Yaa istanbulda olmayanlar napsın:( çok özendim ne kadar güzel^^ bende italyancayı bitirdim fransızcayı bitirip ispanyolcaya geçmek istiyorum:) birbirine çok benziyor latin dilleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer illerde de var diye biliyorum bu sistemi. kocaeli'de mesela "komek" vardı. :) özellikle italyanca ile ispanyolca birbirine çok benziyor :)

      Sil
  6. Ah kanayan yaram İspanyolca,almanca okumak yerine ispanyolca okusaydım diyorum ama nerdee,bloguma beklerim bu arada ♥

    YanıtlaSil