MAC || Fırçalar


İlk defa bu şekilde bir yazı hazırlıyorum sanırım. Elimdeki MAC markasına ait tüm fırçaları tek tek inceleyip, amacı dışında nasıl kullandığımı ve hangisini/hangilerini almanız gerektiğinden bahsedeceğim.

Sırayla gidecek olursak,

187 : Genellikle benim bu fırça hakkında düşüncelerim çok olumsuz. Çoğu kişinin bu fırçayı fondoten/BB/CC krem yayarken kullandığını görebilirsiniz. Ancak bu fırça için sitesinde "likit fondotenleri ve  pudra  ürünleri uygulamada kullanılır" deniyor ama ben bu fırçayı fondoten gibi sıvı ürünleri uygulamaktan ziyade, allık uygulamasında kullanıyorum. Bir de dilerseniz yüz kreminizi bu ürünle uygulayabilirsiniz. 
Ben bu fırçayı maalesef önermiyorum.

217 : İçlerinde en çok sevdiğim, elimde 2 adet bulunan bana göre en iyi karıştırma fırçası. Henüz muadili ile karşılaşmadım. Özellikle gözün katlanma bölgesindeki farı dağıtmak için biçilmiş kaftan. Ayrıca bu fırçayı, göz altı kapatıcınızı yaymak için kullanabilirsiniz. Gerçekten sıfır iz ve mükemmel dağıtma sonucu veriyor. Bir diğer kullanabileceğiniz alan ise, yine göz altınıza göz kreminizi uygulamadır. Yine göz altında bulunan kılcal damarları hareket geçirip, canlandırıyor.
Ben bu fırçayı şiddetle öneriyorum.

242 : Bu fırça tüm ürün gamında kullanılabilir. Pudra, kremsi, nemlendirici gibi. Ben bu fırçayı 2 şekilde kullanıyorum. Birincisi krem farları uyguluyorum, ikinci olarak da Wet'n Wild Comfort Zone paletindeki "club" muadili olan farı uygulamada. Her ikisinde de çok güzel sonuç veriyor. Ama vazgeçilmez ve bulunmaz hint kumaşı değil.
Ben bu fırçayı asla önermiyorum.

213 : 217'den sonra sanırım en çok kullandığım fırçası budur. 217'nin kirli olduğu durumlarda gölgelendirmeyi, karıştırmayı bu fırça ile çok rahatlıkla yapabilirsiniz. Aynı zamanda tüm göz kapağınıza farı uygulayabilir, geçiş sağlayabilirsiniz. 217 kadar olmasa da,
bu fırçayı da "alınabilir" kategorisine sokmakta sakınca görmüyorum.

263 : Sentetik kıllardan oluşan bu fırça eyeliner sürmede ve özellikle kaş doldurmada çok kullanışlı oluyor. Amacı haricinde pek kullanım yeri yok, ben de her insan gibi bu iki işlem için kullanıyorum. Muadili piyasada çok.
Alıp almamak tamamen size kalmış, ancak benzerini bulabilirsiniz.

210 : Eyeliner çekmek için çoğu youtuber ablamızın kullandığı bu fırçaya ben asla ısınamadım. Yanlış yıkama ve kurutma sonucunda kullanılamaz hale geldi. Ucu bana göre uzun bu nedenle de pürüzsüz bir çizgi çekilmiyor. Bu benim şahsi sorunum olabilir ancak,
bu fırçayı da alıp almamayı tamamen size bırakıyorum.

Elimdeki tüm fırçalar bu şekilde, bazılarını bir hevesle satın aldım bazılarıyla aşk yaşıyorum. Siz siz olun, iyice okumadan ve ihtiyacınızı belirlemeden bir dünya para dökmeyin.

Sevgiyle kalın... 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
instagram : makyaja_ybk
twitter : makyaja_ybk
e-mail : makyajayenibaslayan@gmail.com
Youtube : Kanalım

Share this:

, ,

CONVERSATION

8 yorum:

  1. 217 çok seviliyor ya kesin alcam ondan bi tane! çok güzel bi yazı olmuş. eyeliner fırçam benim de biraz öyle oldu. doğru yıkama ve kurutma tarzı nasıl olcek peki:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırçaların yapısının bozulmaması için "fırça koruyucular" var, onları kullanabilirsin ama ben de kullanmıyorum :( 217 olsun, cidden başka fırçaya gerek yok :)

      Sil
  2. Bence kesinlikle bu tarz yazılara agırlık vermelisin :) Çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ece Güçel..." diye mail gelince şaşırdım, Ece yorum yapmış :p Tamam yahu, seni mi kıriciiiiim :)

      Sil
  3. 187 için aynı düşünüyoruz tamamen gereksiz bir fırça ben de almıştım öylece duruyor..

    YanıtlaSil
  4. Ay bende bir yazi yazmistim mac ürünlerim hakkinda ve ayni senin gibi bende 187 ve 242 fircalarini begenmeyip geri satmistim, hemfikiriz :D
    Birde hakuhodo fircalarini cok övüyorlar son zamanlarda, birdaha lazim olursa ilk o markadan bakacagim :)

    YanıtlaSil
  5. Benim de en sevdiğim fırçam 217 :) bir tane daha almayı düşünüyordum ama en son bir muadili bulundu Instagram'da filan da gördüm, e-Bay'dan alıyorlar :) ben de ondan alacağım sanırım, nasıl olsa bir tane var :D

    YanıtlaSil